image

image

image

image

Hujan mencurah-curah menghempap bumi… Kalau nak dihitung mau lebih lapan juta titis tu!!! Tetiba plak aku nak tunjuk sikap cendiakawan yg tependam dlm jiwa aku neh~

Majlis kali ni berlansung di Melaka.. Lagi dan lagi.. Nampak gayanye tahun 2011 yg lepas pOtOpOyO banyak job di negeri bersejarah… Alhamdulillah.. Aku mmg suka turun Melaka.. Maklumlah kat sana lah aku blajar erti cinta.. Cheeewah… Jiwang tahap karat peringkat tak bleh blah punye~

Erm.. Berbalik kepada crita asal.. Majlis bermula lepas Isya’ … pagi2 buta lagi aku dah mengelupur bersiap.. Maklumlah.. Perjalanan dr Kl ke Melaka ni walaupun tak berapa jauh.. kena gak besiap awal.. macam2 hal yg kurang enak boleh berlaku.. kalau tetiba signal kreta tak menyala ke… nombol plate tercabut ke.. tak ke mengganggu perjalanan kelak… Dah jadi tabi’i aku, kalau nak buat job walaupun dekat aku akan mengelupur awal.. agar kes2 tadi tu dapat dikawal dgn sewenang-wenangnye…

Dlm tengahari aku dah slamat tiba.. utk mensedapkan jiwa raga bakal pengantin aku buatlah panggilan phone dengan suara penuh lunak… Mengatakan yg aku dah slamat tiba dan sila lah bagi tunjuk arah utk ke rumah… agar aku tak sesat sampai ke Perlis atau negara lain…

Okeh.. Pendek crita majlis akad nikah dan bersanding berjalan lancar!! Cuma utk sesi outdoor ada sikit lewat, sebab kehujanan berlaku.. Dekat jam 6 lebih baru berhenti.. Lantas aku menyeru pasangan untuk segera ke lokasi outdoor.. Memandangkan aku banyak kali bikin job kt Melaka.. takde masalah utk aku memilih lokasi utk melaksanakan tugasan…

Akhir kata.. Tahniah buat pasangan pengantin.. dan trima kasih daun keladi kerna memberi kepercayaan kepada pOtOpOyO mengabadikan detik terindah anda itu.. Adios~

Leave a Reply

